۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

سیزده به در سبز با حضور چشمگیر در طبیعت


منبع: G.M. News Broadcaster | خبررسانی جنبش سبز
هم صدایی های سبزها در سال جدید با الله اکبر همزمان با سال نو و دید و بازدیدهای نوروزی شروع شد و با فوت ناگهانی همسر آیت الله منتتظری ادامه یافت. و حالا روز طبیعت یا همان سیزده به در (جمعه سیزده فروردین) وعده بعدی ما برای هم صدایی است. مراسمی که به خودی خود سبز است و سبزها صرفا با حضور در طبیعت و احتمالا همراه داشتن نشانه هایی از جنبش سبز می توانند حضور خود را هم به دیگر سبزها و هم به کودتاچیان و هم به مردمی که احتمالا در اثر تبلیغ های رسانه ای و به قول تئوریسین های کودتا فکر می کنند تابوت جنبش سبز در ۲۲ بهمن تشییع شد، نشان دهند.

کودتاگران سعی دارند هر مناسبتی را که در آن امکان حضور بی هزینه سبزها وجود دارد هزینه دار کنند. از بگیر و ببند می گویند و ترس و وحشت ایجاد می کنند. اما سالی که قرار است با صبر و استقامت سبزها، ادامه دهنده جنبش آزادیخواهانه و اصلاح طلبانه مردم ایران باشد نمی تواند و نباید با ادعای کودتاگران و اتمام حجتی که در هر مناسبتی از آن دم می زنند ترک بردارد. با فرا رسیدن آخرین روزهای تعطیلات نوروزی و در فردای روز جمهوری اسلامی، این سیزده به در سبز است که می تواند دوباره مردم ناراضی از دولت بی کفایت و حکومت بی منزلت را از خانه های خود بیرون آورد و در میان طبیعت، مولود جشن سیزده به در سبز باشد. گره های سبزهایی که هرچند خودشان هم سبز هستند اما می توانند در ذات خود نمایانگر سبزی انتخاب مردم ایران باشند.

پیشنها ندای سبز آزادی به سبزاندیشان این است که در این روز حتما در پارک ها و طبیعت حضور پیدا می کنند و تا جایی که برایشان مقدور است نشانه های سبز به همراه داشته باشند. پخش ترانه های جنبش سبز در محل هایی که معمولا مردم برای نشان دادن شادی شان موسیقی پخش می کنند، گره زدن روبان های سبز به درختان علاوه بر سنت سبزه گره زدن و حتی به همراه داشتن عکس هایی از شهیدان و زندانیان جنبش سبز می تواند علائمی از حضور سبزها در بطن جامعه باشد.

سیزده به در با این رویکرد می تواند نقطه آغاز حضور بیرونی مردم و نمایش چشمگیر بودن سبزها در آعاز سال جدید باشد. سالی که پیش روی ماست و در میان خواسته های قانونی و مشروع ملت ایران، روزهای تاریخی دیگری را تا اولین سالگرد پیروزی ظاهری کودتاگران در ۲۲ خرداد به همراه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر