۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

دانشگاه آزاد دانشجویان تبعیدی را ثبت نام نکرد

سازمان مركزی دانشگاه آزاد از ثبت نام دانشجویان واحد تهران مركز كه با حكم تجدیدنظر كمیته مركزی انضباطی، به واحدهای مختلف این دانشگاه تبعید شده بودند، ممانعت به عمل آورد.
به گزارش ادوار نیوز، این دانشجویان بعد از گذاراندن یك ترم تعلیق، برای ثبت نام در ترم جدید به واحدهای مربوطه مراجعه كرده ند که به آنها گفته شد سازمان مركزی دانشگاه آزاد اجازه ثبت نام آنها را نمی دهد.
از سوی دیگر پیگیریهای صورت گرفته از سازمان مركزی، با این پاسخ همراه شده كه اعتراض بعضی نهادهای خاص به این احكام تجدیدنظر، موجب لغو آنها شده است.
این درحالی است که بنا بر آییننامه های انضباطی موجود دانشگاهها، تنها مرجع لغو احكام، كمیته تجدیدنظر است كه این كمیته هم حكم به تبعید و تعلیق این دانشجویان داده است. از این رو اقدام سازمان مركزی دانشگاه آزاد در ممانعت از ثبت نام آنها کاملا غیرقانونی میباشد.
محمد شوراب، امیر منشاری، فرزاد اسلامی، آرمین شریفی، حسين معصومي، رضا علیزمانی، حسام نصیری، علی مظلوم الحق و میلاد پورعیسی دانشجویانی هستند که در پی صدور احکام تجدیدنظر به واحدهای رودهن، اسلامشهر، تاكستان، دماوند، پرند و شهریار تبعید شدهاند.
گفتنی است بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد واحدهای مختلف كشور تحت فشار نهادهای امنیتی به محكومیت های سنگینی محكوم گشته اند كه نمونه های آن در دانشگاه های آزاد نجف آباد، مشهد، اهواز، دزفول و در مورد اخیر در واحد تهران-مركز دیده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر